Mirjam Hulsebos, freelance journalist en tekstschrijver.
Hulsebos Communicatie - Nijbroek
Wie ben ik?
Ik ben een communicatiedier. Ik denk vanuit doelgroepen en stem daar de boodschap op af.
Of die boodschap nu vervat staat in een journalistiek artikel, een whitepaper of een blog. De combinatie van journalistiek werk en content marketing maakt dat ik me kan specialiseren in drie hoofdthema’s: IT in supply chain, marketing en zorg.
Wat doe ik?
Hulsebos communicatie
Journalistieke producties
Een opiniestuk, onderzoeksartikel of interview, als journalist schrijf ik in alle stijlen en vormen voor media op het gebied van supply chain, marketing en zorg. Het gemeenschappelijke thema in die artikelen: meer doen met data.
Content marketing
Een whitepaper, blog of casestudy, als tekstschrijver ben ik van alle markten thuis. Zo lang de onderwerpen maar een link hebben naar IT. En helemaal als die IT wordt ingezet in supply chain, marketing of zorg.
Innovatie in de zorg
Of het nu gaat om langdurige zorg, ziekenhuiszorg of GGZ, zodra het gaat om innovatie door gebruik van slimme IT schrijf ik erover. Van eHealth en domotica tot adaptieve radiotherapie, de range aan onderwerpen waar ik over schrijf is groot.
Supply chain management
Als er één vakgebied is waarin datadriven beslissingen direct leiden tot een beter businessresultaat, dan is het wel de supply chain. Van inkoop en operations planning tot en met logistiek en sales.
Customer experience
De vakgebieden die vooroplopen in slim gebruik van data zijn marketing, sales en customer service. Al vanaf midden jaren ’90 schrijf ik over hoe dit vakgebied gebruikmaakt van nieuwe technologieën om klanten slimmer en beter te bedienen.
Digitale businessmodellen
Iedere sector digitaliseert. Alleen zien die digitale businessmodellen er in iedere industrie net iets anders uit. En komen er ook net wat andere uitdagingen bij kijken, zowel op organisatorisch als technisch vlak. Ik schrijf zowel over de technologie als over het veranderproces waar een bedrijf doorheen gaat als het analoge businessmodellen en -processen gaat vervangen door digitale.
Over Mirjam
Mirjam Hulsebos
In 1991 zette ik mijn eerste schreden op het journalistieke pad bij uitgeverij Hifi Video Test. In 1993 voegden zij een nieuwe titel toe aan hun portfolio: iMagazine, vakblad over digitale communicatie en multimedia. Daar werd ik gegrepen door de mogelijkheden van digitalisering. Sindsdien schrijf ik over innovatie die mogelijk wordt gemaakt door slimme automatisering en digitalisering. Daarbij heb ik alle rollen wel vervuld: van journalist, eind- en hoofdredacteur van diverse vaktijdschriften, PR-consultant voor IT-bedrijven tot freelance tekstschrijver.